Виховання - складова частина формування особистості
На базі районного методичного кабінету відбулася нарада заступників директорів з виховної роботи. Головний спеціаліст відділу освіти Оксана Михайлівна Тартачна розповіла про виховну роботу, як частину цілісної системи освіти району, підвела підсумки та окреслила перспективи. Методист районного методичного кабінету Оксана Миколаївна Когут повідомила про результати фестивалю вчительської та учнівської творчості «Проліски надії - 2016». Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки від 11.04.2016 року № 222 відділ освіти Бершадської РДА нагороджено Грамотою Департаменту освіти і науки за творчі здобутки, створення сприятливих умов, за підготовку фестивалю на місцях, підтримку талановитих дітей та активну участь у проведенні обласного фестивалю вчительської та учнівської творчості «Проліски надії – 2016». За представлення кращих концертних програм у ході проведення фестивалю нагороджено хоровий колектив учителів Флоринської ЗОШ І-ІІІ ст. (керівник Шевчук Сергій Григорович), зразковий колектив автентичного співу «Оберіг» Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 (керівник Тенетко Я.В.), зведений вокальний ансамбль вчителів Красносільської ЗОШ І-ІІІ ст. і Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 (керівник Рябоконь В.О.), ансамбль народних інструментів Війтівської ЗОШ І-ІІІ ст. (керівник Мазуренко С.В.), вокально – інструментальний ансамбль вчителів Баланівської ЗОШ І-ІІІ ст. (керівники Бендус С.В., Віхренко В.Х.), хореографічний колектив Бершадського будинку дитячої творчості «Міраж» (керівник Коновал О.В.), зразковий гурт народних інструментів «Щедрограй» Баланівської ЗОШ І-ІІІ ст. (керівник Віхренко В.Х.), зразковий хореографічний колектив «Мрія» (керівник Гаврилюк Н.С.), родинний дует керівників гуртків Бершадського будинку дитячої творчості у складі Лариси та Юрія Баранових.
Методичне об'єднання учителів історії
Вивчення історії є одним із найважливіших чинників формування національної свідомості народу. “Без знання минулого неможливо точне поняття про сучасне”, – справедливо наголошував видатний український історик Михайло Грушевський. За короткий час в Україні створену нову цілісну систему викладання історії України та Всесвітньої історії, повністю оновлено зміст та структуру історичної освіти. Такі стрімкі зміни вимагають лабільності та креативності від шкільних учителів. Підведенням підсумків за навчальний рік, що незабаром завершиться, планами на майбутнє та підготовкою до ДПА та ЗНО з історії було приурочене методичне об′єднання, що нещодавно відбулося на базі Бершадського РМК.
Учнівські олімпіади – один із показників успішності вчителя. Цьогоріч команда Бершадського району з історії та правознавства привезла з області чотири призових місця: два третіх і два других. Слід відзначити роботу учителів Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №1. Учень цієї школи – Горобець Андрій став подвійним призером обласної олімпіади.
Відкрита школа історія у Вінниці
Нещодавно у Вінниці на базі ВАНО відбулась сесія проекту «Відкрита школа історії». Метою проекту є створення платформи громадянської освіти та суспільного діалогу в галузі історії та поширення демократичних цінностей. «Відкрита школа історії» передбачає впровадження навчання у форматі «публічної історії» та поширення знань про формування державності України, її міжнародних зв’язків та демократичних традицій.
Проект організовано за ініціативи громадської організації «Патріотичні ініціативи» під патронатом Адміністрації Президента України. Партнерами проекту є Інститут історії України НАНУ, Український інститут національної пам’яті, Інститут народознавства НАНУ, історичний факультет Київського національного університету ім..Т.Г.Шевченка, Вінницьке історичне товариство.
Лекторами виступили науковці з провідних українських ВНЗ та місцеві фахівці: О.Струкевич, О.Дмитрук, О.Федоришен, О.Коляструк. Протягом проекту відбулись лекційно-дискусійні заходи з наступних тем: «Феномен козацтва на Поділлі в історико-культурному зрізі», «Таємниці Подільської козаччини», «Тягар історії: як Вінниця пам’ятає», «Пострадянська повсякденність українського соціуму: між травмою і сподіванням» та інші.
Враження від почутого та побаченого сильні, новизна подачі деяких тем вражає. Черговий раз переконуєшся у правильності вислову про те, що вчитель вмирає, як тільки припиняє вчитись. Щоб бути цікавим для учнів, корисним для громади, сучасним для самого себе – дізнавайся нове в історії. В цьому допоможуть подібні проекти.
Олена Хахалина, учитель історії Шляхівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Готуємось до ДПА з математики
22 квітня 2015 року на базі Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 відбулося районне методичне об’єднання вчителів математики на тему «Особливості організації та проведення ДПА в 2016 році». В школу завітали 37 педагогів району.
Методистом РМК Криворукою Л.В. була запропонована необхідна презентація «Проведення державної підсумкової атестації з математики».
Кушнір Л.С., керівник методоб ҆єднання, надала ґрунтовні консультації учасникам форуму по оформленню та розв’язанні ІІІ частини державної підсумкової атестації.
«Інклюзія-рівність можливостей для всіх»
28 квітня, в рамках тижня інклюзивної освіти, на базі РМК відбувся круглий стіл для батьків дітей з особливими освітніми потребами на тему: «Інклюзія-рівність можливостей для всіх», організований районною ПМПК.
Під час заходу було обговорено нове Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних накладах та як альтернативу - інклюзивне навчання. Батьки також ознайомились з алгоритмом оргацізації інклюзивного навчання.
Батьки дітей, які сьогодні навчаються за інклюзивною формою, розповіли про досягнення та проблеми своїх дітей. Активно обговорювалось питання щодо активної їх участі в реалізації інклюзивного навчання.
По закінченню заходу учасники круглого столу отримали інформаційні буклети та поради щодо виховання дітей з особливими освітніми потребами.
Ольга Росолик, завідувач районної ПМПК
Психологічний супровід інклюзивної освіти
26 квітня 2016 року в рамках тижня інклюзивної освіти на базі Баланівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся районний семінар працівників психологічної служби на тему: «Психологічний супровід учасників навчально-виховного процесу в умовах інклюзивної освіти».
Учасникам семінару була представлена візитка школи, а позитивному налаштуванню на роботу сприяв виступ зразкового гурту «Щедрограй».
Директор школи Острук О.О. привітав учасників семінару та побажав плідної співпраці.
Під час семінару працівники психологічної служби ознайомились із станом розвитку інклюзивної освіти в навчальних закладах району. Основні завдання та напрямки роботи практичного психолога в умовах інклюзивного навчання окреслила практичний психолог Баланівської ЗОШ І-ІІІ ст. – О.В. Геш. Досвідом роботи поділилась Корнелюк І.В., яка розповіла про напрямки роботи асистента вчителя в інклюзивному класі.
тренінгове заняття «Дерево толерантності» з учнями інклюзивного класу провела практичний психолог Геш О.В., яке було цікавим та насиченим.
В ході обговорення учасники семінару підкреслили важливість своєчасного психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Ольга Росолик, завідувач районної ПМПК