Розвиток критичного мислення на уроках зарубіжної літератури та російської мови
Мистецтво навчання є мистецтво
пробуджувати в юних душах
допитливість і потім задовольняти її.
А.Франс
На базі Осіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум учителів зарубіжної літератури та російської мови з теми «Розвиток критичного мислення та виховання загальнолюдських цінностей як один з елементів формування ключових компетентностей на уроках зарубіжної літератури і російської мови». Адже саме розвиток критичного мислення — це здатність формувати у дитини вміння думати, порівнювати, логічно висловлюватися, робити висновки. Сучасний освітній процес має бути спрямований на те, щоб учень набував знання та вміння, котрі стануть йому потрібними в житті. Тому методист районного методичного кабінету Деркач Олена Антонівна у своєму виступі відзначила, що в сучасних умовах важливо приділяти важливу увагу на уроках словесності розвитку критичного мислення як способу оптимізації навчання в умовах сучасної освіти.
Семінар розпочався проведенням відеопрезентації про школу, яку підготували учні-старшокласники. Словесники району змогли ознайомитися із здобутками та досягненнями закладу освіти. Також проведено змістовну екскурсію до музею історії села Осіївки.
З вітальним словом виступив директор школи Гудименко Олег Миколайович, який ознайомив присутніх зі специфікою роботи навчального закладу, пріоритетними завданнями і побажав педагогам плідної праці та творчої наснаги.
І надалі у практичній частині семінару важливими були навчальні і виховні елементи інновацій. Цікаві, змістовні, творчі, нестандартні, сучасні уроки вчителя Осіївської школи Тодоренко Тетяни Миколаївни - свідчення тому. Адже це поєднання традиційних і нетрадиційних форм та методів роботи, компетентності, творчості й ініціативи. Педагоги району ознайомилися з творчою лабораторією словесника: проведено урок зарубіжної літератури у 5 класі класі з теми «Ідея радості життя і відкриття світу у творі Е. Портер «Полліанна»», а також урок російської мови у 7 класі «Мандрівка до країни «Дієприкметник»».
Відкриті уроки продемонстрували ґрунтовні знання, методичну майстерність словесника, уміння застосовувати сучасні освітні технології, ІКТ, методи і прийоми роботи для формування ключових компетентностей учнів.
Сподобалася присутнім душевна атмосфера мистецької зустрічі з місцевим художником Чмілем А А. «Святе мистецтво в пензлі і пері…», де присутні змогли переглянути картини та поспілкуватися з майстром.
Підводячи підсумки семінару-практикуму, учасники відзначили необхідність розвитку критичного мислення на уроках. Адже такі методи і прийоми навчання виробляють у школярів уміння приймати спільні рішення, вчать правильно спілкуватися, доповідати, логічно й абстрактно мислити, якісно змінюється рівень сприйняття ними предметів.
Педагоги обмінялися думками, висловили захоплення від побаченого на уроках, побажали дітям наполегливості в оволодінні знаннями, а вчителям – натхнення, здоров’я і невичерпної творчої думки.
«Космос. Людина. Духовність» районний підсумок
З метою стимулювання творчого, інтелектуального, духовного, фізичного розвитку, зростання технічної майстерності учнівської молоді та задоволення її потреб в творчій самореалізації, на базі Бершадської районної станції юних техніків був проведений районний конкурс «Космос. Людина. Духовність». Із 33 загальноосвітніх шкіл Бершадського району в конкурсі взяли участь 4 школи та 1 позашкільний заклад - Бершадська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 (2 роботи), Бершадська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 (3 роботи), Баланівська ЗОШ І – ІІІ ст. (2 роботи),Устянська ЗОШ І-ІІІ ступенів (1 робота), Бершадська районна станція юних техніків (4 роботи).
Конкурс учнівської молоді «Космос. Людина. Духовність» проходив за 6 розділами:
- «Людина. Земля. Всесвіт» - 2 роботи;
- «Ракетно-космічна техніка» - 1 робота;
- «Астрономія»- 3 роботи;
- «Історія розвитку авіації і космонавтики» 3 - роботи;
- «Екологія та космонавтика» - 1 робота;
- «Програмування» - 2 роботи.
У конкурсних роботах розкриті:
- основні аспекти історії та сьогодення участі України в Міжнародному процесі освоєння космічного простору з технічної та стратегічної точки зору;
- наукові тлумачення на основі вірогідності версій про можливі варіанти розвитку людської цивілізації;
- дослідження видатних людей, що зробили внесок у формування духовності та сучасної наукової картини світу;
- фізичне, математичне, комп’ютерне моделювання цікавих об’єктів і явищ;
- теорії, наукові відкриття, що зберегли свою актуальність протягом віків;
- представлено макети та моделі космічної техніки.
Роботи учасників конкурсу були доповнені комп’ютерними презентаціями, таблицями, фотографіями, малюнками, діючими моделями.
При оцінюванні робіт враховувались такі критерії як актуальність, оригінальність та новизна теми, її відповідність тематиці конкурсу, самостійність написання, практична значимість отриманих результатів, використання місцевого матеріалу, грамотність, дотримання вимог МАН.
Високою якістю відрізняються конкурсні роботи учасників Устянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2, Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, Бершадської районної станції юних техніків.
Роботи переможців районного конкурсу будуть приймати участь в обласному конкурсі учнівської молоді «Космос. Людина. Духовність».
Олена Бабій-Парахонич, директор СЮТ
Районний конкурс агітколективів «Земля - наш спільний дім!»
Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Вінницької ОДА від 16.03.2018 року № 143 «Про проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу колективів (агітбригад) екологічної просвіти «Земля - наш спільний дім», плану роботи відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської РДА та з метою створення і активізації роботи учнівських агітбригад, покрашення природоохоронної роботи, формування екологічної культури учнівської молоді, виявлення нетрадиційних форм роботи з набуття знань і досвіду розв'язання екологічних проблем на базі Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 проведено огляд-конкурс агітколективів екологічного спрямування . Тематикою просвітницького заходу вибрано актуальну проблему сьогодення «Охорона та збереження природних ресурсів».
В районному огляді-конкурсі взяли участь Бершадська №1,№3, Війтівська, Сумівська , Устянська, Флоринська ЗОШ І-Ш ст.. Тематика виступів більшості агітбригад була спрямована на висвітлення екологічних проблем, пов’язаних із раціональним природокористуванням в масштабах району, області , України, на зменшення впливу людини на навколишнє середовище, а також на презентацію природоохоронної та просвітницької діяльності безпосередньо агітколективів, навчальних закладів. Виступи колективів були позитивно зорієнтовані, поєднували різні сценічні жанри. В образній формі з елементами театралізованого дійства, народної пісні, хореографічних постановок учасники агітбригад порушували актуальні проблеми використання та збереження природних ресурсів нашого краю.
Оригінальними, авторськими, змістовними, з вдало висвітленою результативністю еколого-просвітницької та природоохоронної діяльності в школах були сценарії виступів всіх колективів. Але найкраще це вдалося агітколективу «Екосіті» Флоринської ЗОШ І-ІІІ ступенів (керівник вчитель географії Макарчук О.В.), який і буде представляти наш район на обласному етапі конкурсу.
Зоя Панченко, директор СЮН
Добро - найбільша цінність на землі!
Протягом 2017 року Бирлівська ЗОШ І-ІІ ступенів брала участь у національному конкурсі «Благодійна Україна – 2017»
Діти, батьки та педагогічний колектив школи активно долучилися до волонтерської діяльності та допомагали воїнам в зоні АТО, дітям в інтернатах і дитячих будинках та збирали кошти на невідкладне лікування дітям. Школа нагороджена регіональним дипломом «Благодійна Вінниччина – 2017», ставши одним із трьох призерів шкіл в області. Приймайте щирі вітання, колеги!!!
І в школі тій є батьківське тепло!..
В мальовничому селі Мала Киріївка, на вулиці, що названа на честь загиблого партизана Федора Солтановського, розмістилася Малокиріївська школа І – ІІ ступенів. І цю маленьку школу, в якій 14 педагогів, на чолі з директором Білодід Лідією Іванівною та заступником з навчально-виховної роботи Русавською Тетяною Порфирівною навчають 49 учнів, можна влучно назвати родиною, бо так тепло і затишно в ній, наче вдома.
На базі Малокиріївської ЗОШ І – ІІ ступенів відбувся кущовий семінар учителів фізики з теми «Реалізація використання фізичних знань у практичній діяльності учнів». Гостей радо зустріла директор школи Білодід Л.І., а заступник з НВР Русановська Т.П. провела екскурсію по школі. На семінар прибули педагоги з 12 шкіл району та завідуюча методичним кабінетом відділу освіти, фізичної культури і спорту Філімонова А.Г.
Аделаїда Григорівна відкрила семінар та ознайомила з планом роботи. Цікавою і насиченою виявилася програма семінару. Педагог-організатор Мороз В.В. разом з учнями підготували візитку школи. Але довгоочікуваними заходами для вчителів фізики виявилися уроки, які проводив учитель першої категорії Мазурик Володимир Антонович. Урок в 9 класі був присвячений розв’язуванню задач за темою «Закони Ньютона. Рух тіла під дією сили тяжіння». Учні були активними протягом усього уроку. Раціонально та з користю була використана кожна хвилина. Та найбільше вразив тон вчителя: спокійний, врівноважений, переносив присутніх у світ фізичних законів і формул. І хоч темп уроку був повільний, але учні розв’язали двадцять кількісних і якісних задач, правильно зробили висновки та залишились задоволені уроком. Другий урок проходив у вигляді гри за темою «Граємо та пізнаємо фізику». Володимир Антонович викладає в школі не тільки фізику, а й хімію, тому він доцільно використав міжпредметні зв’язки для інтегрованого уроку. Головне, що підкреслив учитель на цьому уроці, це те, що всі наші діти обдаровані і талановиті. Також для кожної дитини грамотний педагог створив свою ситуацію успіху. Учні провели велику кількість дослідів, змогли правильно пояснити їх, а також ознайомили з дослідами шестикласників і п’ятикласників.
Після уроків було проведено виховний захід «Ярмарок у нашій оселі, гучний та веселий», де пісні, танці, жартівливі вірші та дотепні мініатюри заставили кожного учасника семінару посміхнутися і згадати приємне.
В обговоренні уроків та заходу взяли участь вчителі району Титарчук М.Г., Кушнір Л.І., Лавренюк О.М., Данилець А.Г., Гонтарук І.А., Туз Л.В., Гуртова Г.В. Педагоги підкреслили важливість фізичних знань у практичній діяльності учнів та подякували Володимиру Антоновичу та педагогічному колективу за методично правильно проведені уроки та захід. Учителі фізики Кушнір Л.І. та Лавренюк О.М. провели майстер-клас із розв’язання задач на тему «Архімедова сила». Наприкінці семінару Філімонова А.Г. підбила підсумки семінару та висловила подяку адміністрації школи за раціональну організацію роботи.
Малокиріївська школа вразила учасників семінару своєю охайністю, чистотою, зі смаком оформленими коридорами та класами. Але головне, що тут є – це люди, які створили школу, в якій є батьківське тепло, в якій люблять кожного учня і вболівають за нього.
Марія Титарчук, керівник районного методичного об'єднання учителів фізики
Школа молодого вихователя
Школа молодого вихователя відбулася вчора на базі дошкільного навчального закладу «Сонечко» ясла-садок» м.Бершаді.
Завідуюча закладу Оксана Шевченко ознайомила присутніх із закладом, провела екскурсію-огляд групових кімнат. Молоді педагоги переглянули режимні моменти та заняття в досвідчених вихователів методистів даного закладу Марії Мацібори та Лариси Прищепи, вихователя Наталії Руденької.
Методист даного закладу Тетяна Головченко запропонувала вихователям взяти участь у майстер-класі «Планування самостійно-художньої діяльності вихованців».
Наталія Свистун, методист РМК