Нарада учителів-словесників

Якщо людина не знає, до якої мети вона рухається,

для неї жоден вітер не буде попутним.

Сенека

            Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI ст.»), концепції мовної освіти передбачають формування мовної особистості, що володіє даром слова – усного й писемного, умінням вільно, комунікативно виправдано користуватися мовними засобами під час сприйняття, створення висловлювань у різних сферах, формах, стилях і жанрах мовлення, тобто забезпечення її всебічної мовленнєвої компетенції. Уся робота методичних об'єднань учителів-словесників (української мови і літератури, зарубіжної літератури та російської мови), які проведено 12.01.2018 року на базі Бершадської ЗОШ І – ІІІ ст. № 3, підпорядкована головній меті – допомогти вчителеві-словеснику найбільш ефективно використати свої знання і вміння у впровадженні в життя державної мовної політики. З цією метою широко розглянуто наступні питання:

І. Підсумки. Завдання. Рекомендації

1. Виконання плану заходів щодо покращення результатів ЗНО. Аналіз результатів ЗНО-2017 з української мови та літератури    

2. Аналіз результатів ІІ етапу мовних конкурсів та Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, зарубіжної літератури і російської мови.

3. Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури та російської мови у ІІ семестрі 2017 – 2018 н. р

ІІ. Лінгвістичний практикум.  

1. Детальний синтаксичний розбір речення (простого і складного).

2. Календарне планування уроків зарубіжної літератури та російської мови у ІІ семестрі 2017 – 2018 н. р.

Перше та друге питання висвітлила методист РМК Деркач О. А., яка детально проаналізувала результати участі одинадцятикласників у ЗНО-2017 і ІІ етапі мовних конкурсів, олімпіад, вказала на якість виконання робіт, типові помилки, допущені учнями при виконанні творчого завдання, звернула увагу вчителів на необхідність повторення й удосконалення мовних і літературних тем, якісної підготовки учнів до написання творів.

З третього питання виступили вчителі Лазарева С. І. (Маньківська ЗОШ І – ІІ ст.) та Вишинська О. П. (Бершадська ЗОШ І – ІІІ ст. № 1), які зупинилися на методичних рекомендаціях щодо викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури і російської мови у ІІ семестрі 2017 – 2018 н. р. Також розглянуто питання записів у класних журналах, особливості перевірки зошитів, оформлення письмових творчих та контрольних робіт.

У ході лінгвістичного практикуму, який провели вчителі Рибак В. В. (Бершадська ЗОШ І – ІІІ ст. № 1) та Костюк Л. О. (Устянська ЗОШ І – ІІІ ст.), здійснено детальний аналіз синтаксичного розбору простого і складного речення у 5 – 11 класах та розглянуто календарне планування уроків зарубіжної літератури і російської мови у ІІ семестрі 2017 – 2018 н. р.

Отже, основна роль учителя-словесника сьогодні – не лише дати певну суму знань з мови та літератури учневі, а й навчити його вчитися, самостійно здобувати знання, застосовувати їх на практиці, тобто формувати компетентності як загальну здатність, що базується на знаннях, досвіді та цінностях особистості.

 Олена Деркач, методист РМК



Продовження тексту новини



05.02.2018 | Aдмін

Вернутись назад