Науково-методичний семінар психологів та соціальних педагогів
Ти знаєш, що ти – людина,
Ти знаєш про це, чи ні?
Усмішка твоя єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої одні…
В.Симоненко
21 лютого 2017 року на базі районного методичного кабінету відбувся науково-методичний семінар на тему «Психологічний супровід навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами» за участі практичних психологів навчальних закладів, соціальних педагогів, учителів-асистентів. Дане питання є досить актуальним, адже кількість дітей з особливими потребами зростає. З 215 дітей віком від 6 до 18 років з психо-фізичними вадами 106 мають інвалідність; з них 31 дитина перебуває на індивідуальній формі навчання, 7 забезпечено інклюзивну освіту. Вимогою часу є всебічна інтеграція дітей з порушеннями психо-фізичного розвитку в соціум. Саме психологічна служба в навчальних закладах має сприяти такій адаптації дітей в учнівських колективах.
Звідки беруться «особливі діти»? Про причини виникнення відхилень та рекомендації, які допоможуть зменшити ризик народження дитини з вадами розвитку, повідомила методист РМК Ірина Романчук.
Оскільки центром роботи з дітьми з особливими потребами є районна ПМПК, її завідуюча Іванна Лихенко наголосила на формах роботи та функціях психолого-медико - педагогічної консультації, а районний логопед Людмила Яковлєва проаналізувала результати діяльності щодо корекції вад мовлення у даному навчальному році.
У форматі «круглого столу» обговорювались питання організації психологічного супроводу дітей з ООП в навчальних закладах в умовах інклюзивного навчання (практичний психолог Шляхівської ЗОШ І-ІІІ ст. Людмила Прокопенко); види психологічної підтримки педагогів в умовах інклюзивного чи індивідуального навчання (з досвіду роботи соціального педагога Флоринської школи Рогової Анни). Практичним психологом Джулинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ярославою Човганюк підготовлено методичні рекомендації щодо роботи з батьками дітей з ООП.
Запрошена на семінар асистент вихователя в інклюзивній групі ДНЗ «Мрія» с.Війтівка Наталія Клебанська розповіла про роботу з дитиною, що має синдром Дауна. Це перший досвід впровадження інклюзивної освіти в дошкільних закладах району, та щира розповідь про «сонячну» дівчинку Марійку, її перші успіхи переконують, що даний досвід слід впроваджувати у районі. Асистент учителя Баланівської ЗОШ І-ІІІ ст. Людмила Загарій також відмітила успіхи у навчанні своїх підопічних – двох першокласників з аналогічним синдромом. Учасники семінару мали можливість переглянути відеофрагмент заняття з «сонячною» дитиною в новоствореній корекційно-розвитковій кімнаті.
Робота з дітьми, що мають різні відхилення у психо-фізичному розвитку, консультування батьків вимагають великої віддачі з боку педагогів. Практичний психолог Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Лариса Маршалковська поділилась власним досвідом з даного питання та провела майстер-клас щодо попередження емоційного вигоряння в роботі.
Керівник районного методоб'єднання практичних психологів Прокопенко Л.М. зупинилась на питанні ведення документації у системі психологічного супроводу дітей з ООП. Анкетування учасників семінару та використання «скриньки проблем» показали, що обмін досвідом з колегами щодо роботи з особливими дітьми, їх батьками є досить важливим та потребує постійного вдосконалення. Семінар завершився екскурсією до оновленого районного логопедичного кабінету (завідуюча Л.А.Яковлєва), обміном думок та телефонів.
Ірина Романчук, методист РМК відділу освіти
Запрошуємо до співпраці:
2-43-94
| Романчук Ірина Петрівна | Методист РМК, що відповідає за питання соціального захисту дітей
|
067-261-66-97 | Лихенко Іванна Миколаївна | Завідуюча ПМПК
|
068-014-73-00 | Яковлєва Людмила Андріївна | Районний логопед
|
067-83-83-385 | Прокопенко Людмила Миколаївна | Керівник районного МО практичних психологів
|
097-96-74-885 | Маршалковська Лариса Анатоліївна
| Керівник творчої групи шкільних психологів |
Продовження тексту новини
27.02.2017 | Aдмін