Вінницький обласний семінар вчителів історії на тему: «Організація проектної діяльності учнів в процесі вивчення історії рідного краю»

Минулого тижня  на базі  Вінницької академії неперервної освіти відбувся обласний семінар вчителів історії на тему: «Організація проектної діяльності учнів в процесі вивчення історії рідного краю».

Зі вступним словом до присутніх звернулася Мацієнко Ірина Миколаївна, завідувач кафедри методики викладання суспільних наук, яка звернула увагу присутніх , що найважливішою педагогічною проблемою нині стало впровадження в навчальний процес нових освітніх технологій, прийомів, засобів і методик, які допомагають дітям “відкривати” себе, розкривати свою особистість. Нині в освіті України спостерігаються тенденції до удосконалення традиційних методик і методів роботи з учнями та пошуки й розробка нових альтернативних технологій, більш ефективних, оптимальних, результативних, ніж ті, що існували в минулому. Одним із таких методів, що суттєво збагачує навчальний процес сучасної школи, є метод проектів, використання якого, дозволяє змінити традиційний підхід до навчання учнів. Як зробити навчання історії більш зорієнтованим на розвиток життєвих компетентностей учнів? Як посилити життєтворчий ефект від навчання історії? Як дозволити учневі самореалізуватися на уроці? Саме на  пошук відповідей на ці запитання і був націлений нинішній семінар.

Перед учасниками семінару виступила Савчук Надія Іллівна, методист відділу викладання суспільних дисциплін, яка наголосила,що на сьогодні найпопулярнішим та дієвим методом роботи освітян є виявлення , підтримка  та розвиток обдарованих дітей через проведення конкурсів різних рівнів — від місцевих до міжнародних, від районних до всеукраїнських. Підтримка та розвиток обдарованості є одним із пріоритетних напрямків сучасної освіти, оскільки поступ будь-якої країни, регіону, міста залежить саме від здатності її громадян нестандартно, креативно мислити, впроваджувати перспективні інновації в різні сфери суспільного життя. Всебічний розвиток обдарувань школярів здійснюють не тільки в ході навчальної діяльності, а й під час участі у проектній діяльності, проведенні різноманітних конкурсів ,під час яких учні мають можливість розвивати інтелект, ерудицію, вміння спілкуватись.  Зокрема Надія Іллівна підвела підсумки обласного етапу конкурсу «Об,єднаймося брати мої», відмітила високий рівень  виконаних творчих робіт, так із 60 робіт було відмічено понад 30 робіт, які заслуговують на відзначення..

Практичну частину семінару провела Певень Тетяна Вікторівна, вчитель-методист вищої категорії Вінницької школи №6, яка поділилась з присутніми своїми напрацюваннями з організації проектної діяльності учнів в процесі вивчення історії рідного краю. Зокрема вона зупинилась на питаннях вибору мети проектів, методики їх виконання та результативності проектної діяльності. Цікавим та пізнавальним було ознайомлення присутніх із методичними посібниками Певень Т.В., такими як «Вінниця на початку ХХ ст.», «Нарис з історії Вінниччини», «Використання краєзнавчих матеріалів при підготовці позакласних заходів», «Громадянське виховання через призму краєзнавчих заходів».  Продовженням практичної частини семінару було знайомство із проектами, які не залишили нікого байдужим. Це такі проекти , як «Зорі, що засяяли над Бугом», «Талановита Вінниця», «Вулицями невідомої Вінниці», «Дитинство, опалене війною», «Жінки, які перемогли фашизм». Дуже актуальним і значимим був проект «Героїчна естафета поколінь», у якому поєднано багато визначних віх в історії України, це і бій під Крутами, і війна на Сході, Іловайський котел… Цей проект не залишив байдужим жодного учасника семінару.

Сповнені хороших вражень, гордості та національної гідності, повернулися ми в свої райони та школи, щоб втілити в навчання те, що почерпнули на семінарі.

Галина Клітченко, учитель історії Дяківської ЗОШ І-ІІ ст.

 



Продовження тексту новини



01.02.2017 | Aдмін

Вернутись назад