Навчальний візит до Лодзинського воєводства в рамках проекту «Школа молодих спікерів – дебатні клуби у Вінницькій області»

Завершився другий етап реалізації спільного проекту Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування та Фундації ФЕРСО (Польща) за сприяння Лодзинського воєводства Республіки Польща  «Школа молодих спікерів – дебатні клуби у Вінницькій області. Видання 2» – тижневий візит вчителів  до Лодзинського воєводства.

З 18 по 24 березня делегація з 27 освітян Вінниччини мала змогу познайомитись із роботою польських шкіл у невеликих муніципальних утвореннях і округах Лодзинського воєводства. Також учителі переймали досвід використання методів дискусій та активізації роботи учнів і вивчали питання, пов'язані зі створенням громадянського суспільства, переймали навички, корисні для функціонування в демократичному суспільстві, такі як: командна робота, «критичне мислення», міжособистісне спілкування, публічне подання своєї позиції в обговоренні, пошук та правильне подання аргументів.

Однією із візитних карток міста Лодзь є кінематографічна школа. У ній студенти отримують знання, готуючись до роботи режисера, оператора, аніматора, фотографа, сценариста, редактора, керівника виробництва та актора. Наука включає практичні семінари, теорію та історію культури і мистецтва, що слугує всебічному художньому та науковому розвитку.

Також українські педагоги відвідали Центр удосконалення вчителів, побували на  практичних заняттях учнів, де розповіли про особливості підвищення професійної кваліфікації вчителів та побачили як відбуваються заняття дітей у майстернях центру.

Барбара Мурас, директор центру, із задоволенням представила директора середньої школи при університеті, який розповів про особливості навчання у даній школі, а також презентувала модерний стиль навчального закладу. Вразила сучасна медіабібліотека, кабінет самоврядування, оснащення лабораторій, навчальних класів та «антишколи» – куточки релаксації дітей.

Наступний день був ще більш насичений і вражаючий, оскільки першу половину делегація провела у початковій школі № 81, яка працює за проектом «Школа прокидається». Директор школи у своїй промові ознайомила із досвідом реформування освіти, розкрила особливості навчання у школі, коротко розповіла про історію становлення навчального закладу. Учасники проекту мали можливість відвідати уроки, перейняти нові методи та форми роботи з дітьми під час уроків та у позаурочний час. Інформативною була зустріч із адміністрацією центру професійної освіти. У центрі сучасне обладнання, яке максимально наближене до обладнань заводів та фабрик. У студентів дуальне навчання: 2 дні – заняття у центрі, 3 дні – практичні заняття на заводах і фабриках.

Не менш цікавим та насиченим був і третій день перебування в Польщі. Учасники делегації мали можливість ознайомитись із школою спортивного мистецтва. Це приватна школа, яку заснував відомий баскетболіст Марцин Гортат. Дана школа відкрита для талановитих дітей не лише Польщі, а й інших країн, тому була організована зустріч з учнями, які родом із України.

Оскільки ключовою концепцією даного проекту є Оксфордська дискусія, то наступний день пройшов у стінах Фонду освіти та розвитку громадянського суспільства FERSO. Отримали величезний багаж знань із проектної технології. Розвивали навички проведення Оксфордських дебатів,які є формалізованим обміном аргументів, що можна використовувати під час уроків гуманітарних наук.

Наступного дня на учасників чекала поїздка у сусіднє містечко Серадз. У міській раді зустрічалися з президентом Павлом Осієвалою та  відвідали початкові школи № 4 та 8, а також в дитячий садочок № 6. Заклади мають найновішу матеріальну базу, роками зібрану за рахунок участі у місцевих і міжнародних грантових програмах та написанню якісних проектів. Значна увага в цих школах приділяється саме  інклюзивному навчальному процесу. У навчальних закладах усе максимально пристосовано для діток з обмеженими можливостями: додаткові заняття з учнями, інтегровані кімнати,  методики роботи з дітьми (Montessori).

Метою поїздки було не лише ознайомлення з роботою навчальних закладів Польщі. Щоденно з вчителями працювали тренери Ярослав Ващик,  Ольга Буковчик,  Ольна Шмурлік,  Ула Малінська, куратори з Вінниці Олена Герасімова, Ольга Рябоконь та Ірина Лознінська.  Вони ознайомили делегацію  з основами створення дебатних клубів в школах та поділились досвідом щодо використання методик роботи з учнями. Адже одне з головних завдань поїздки – підготовка вчителів для створення у своїх школах учнівських дебатних клубів. Після повернення вчителі-учасники проекту «Школа молодих спікерів…» допомагатимуть учням 9-11  класів організувати роботу дебатних клубів у своїх школах – складати статут, організувати роботу,  і проводити дискусії. Тому значна частина уваги була приділена  саме цьому напряму.

Завдяки польським та українським організаторам поїздка виявилась надзвичайно цікавою, плідною та насиченою для її учасників.

Аліна Янчук, вчитель англійської мови  П’ятківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 



Продовження тексту новини



02.04.2018 | Aдмін

Вернутись назад