Перлини досвіду Джулинської скарбниці

Нещодавно на базі  Джулинської  загальноосвітньої  школи  I-III ступенів відбулося засідання Школи педагогічного становлення учителів історії та правознавства Бершадського району. Молодим учителям району Рада лідерів представила візитку «Джулинська   школа - гордість моя!». Директор школи Шевчук Михайло Петрович привітав учасників семінару, побажав плідної співпраці та наснаги у непростій педагогічній роботі.  Заступник директора з навчально-виховної роботи Чабан Світлана Олександрівна  запросила молодих колег на презентацію  дослідницького краєзнавчого проекту «Костянтин Могилко - Герой України». Учасники національно-патріотичного клубу «Паросток» під  керівництвом  Заміхори Лариси Анатоліївни ознайомили присутніх з біографією героя-земляка.  Учні  гортали сторінки життя льотчика Могилка: дитячі роки у Джулинці, перше захоплення небом, льотну академію, спомини родини та друзів… Перед нами постав образ сучасної людини –  Людини – Патріота,  Людини Честі!

Спеціаліст  вищої категорії, учитель методист -  Заміхора Лариса Анатоліївна презентувала для учасників Школи інтегрований урок – проект з історії та правознавства в 11 класі  на тему «Україна в умовах незалежності. Державотворчі процеси та політичний розвиток України».  Урок був проведений з використанням елементів особистісно-зорієнтованого навчання за технологією, розробленою Салманом Ханом, засновником і одним із керівників всесвітньовідомої  міжнародної освітньої мережі –  Академії Хана. Форма проведення – міжнародна конференція.  Молоді учителі не були пасивними глядачами, а стали творцями, учасниками та учнями одночасно. 



Епіграф, що проголосила учитель, яка на час уроку стала  спікером утвореної  у класі Верховної Ради, поставив для усіх учасників  заходу  чіткі цілі та завдання.

Задумайтесь про України долю...

Куди йдемо? До чого прагнем ми?

Невже даремно боронили волю

Вкраїни рідні доньки і сини?

Тарас Шевченко, Леся Українка,

Іван Франко - безсмертні імена....

Свою любов віддали до краплинки

І чашу горя випили до дна...

Невже забули ми їх заповіти,

В піснях, віршах омріяні слова!

Згадайте хто ми - ми Вкраїни діти!

Вона за нас віддала все сповна

Ще у сімнадцятім, коли безстрашно вгору

Свій синьо-жовтий прапор підняла!

В тридцять дев′ятому  як  плакала від горя,

Коли в вікно постукала війна...

Порятувала в тридцять другім – тридцять третім,

Коли нас голодом хотіли заморить...

І гірко плакала над рідним своїм

Васильком Стусом, що в сирій землі лежить...

Підтримала у дев'яносто першім ,

Коли її сини режим тоталітарний повалили,

 Щоб вже не жити так, як ми жили...

Щоб кожне слово в нашому Законі

Було демократичним і міцним,

Задумайтесь про України долю -

Куди йдемо! До чого прагнем ми!                             (Лариса  Заміхора)

Формувати ціннісне ставлення до українського суспільства та державотворчих процесів, виховувати патріотів України та почуття відповідальності за долю незалежної держави  - цієї мети можна досягти  саме завдяки таким  урокам, побудованим грамотно, з диференційованими завданнями, загальною метою, міцним знаннєвим  підґрунтям!

Учителем може бути лиш той, хто сам готовий до навчання! А самовдосконалення, підвищення педагогічного рівня починається з самоаналізу. Формувати навички самоаналізу, закріпити уявлення про форми аналізу та самоаналізу уроку було розглянуте на педагогічному  тренінгу «Навчайтеся та навчайте із задоволенням!», психологічні аспекти якого допомогла реалізувати практичний психолог Джулинської школи  Човганюк Ярослава Миколаївна.

Керівник Школи педагогічного становлення Постоловська Людмила Миколаївна, учитель Великокиріївської ЗОШ І-ІІ ступенів, звернула увагу на те, що методика інтегрованих уроків потребує витрат часу на підготовку, а це не сприяє збільшенню їх кількості. Та якщо такі нестандартні заняття відбуваються в системі, то ця робота вносить у звичайне шкільне життя новизну, певною мірою знімає чіткі межі предметного викладання, допомагає дітям емоційно і системно сприйняти поняття, закони та явища природи і суспільства, виховує гармонійно розвинену особистість.

У режимі круглого столу всі учасники Школи поділились враженнями та думками щодо форм та методів проведення сучасного уроку, образу сучасного учителя, взаємовпливів учитель-учень. Молоді учителі повезли із собою на згадку не тільки приємні враження, сувеніри і нові знання, а й люб′язно надані рекомендації та методичні розробки інтегрованих уроків, зразки самоаналізу, схему написання учнівських проектів з досвіду роботи учителя Заміхори Л.А. «Проектна технологія як засіб формування історико-правових компетентностей учнів». І, сподіваємось, що найближчим часом учасники Школи, виробивши свій власний педагогічний стиль та почерк,  будуть ділитись досвідом з наступними поколіннями педагогів Бершадщини!

 

Оксана Когут, методист РМК



19.04.2016 | Aдмін

Вернутись назад