Відкриття нових граней у вивченні історії

На базі Вінницького інституту післядипломної освіти з 23 по 24 лютого проводився обласний науково-методичний семінар на тему «Сучасні методи викладання усної історії». Зустріч ініційована Вінницьким інститутом післядипломної освіти спільно з професорами Полтавського національного педагогічного університету ім. Володимира Короленка та Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, Юрієм Волошиним та Гелінадою Грінченко (які, власне, і проводили семінарське заняття). Лектори учасники міжнародних наукових конференцій та семінарів, які проводилися у різних країнах світу.

Юрій Володимирович – доктор історичних наук, науковець, автор багатьох наукових праць з історії України. Ю.В. Волошин працює на кафедрі історії України Полтавського педагогічного університету ім. В. Г. Короленка.

Гелінада Геннадіївна – доктор історичних наук, професор, викладач філософського факультету Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Наукові напрями – усна історія, memory studies, історична антропологія, історія повсякдення, історія Другої світової війни. Автор понад 90 наукових робіт. Із 2006 року очолює Українську асоціацію усної історії.



На зустріч були запрошені учителі історії зі шкіл Вінницької області.

Лекція була спрямована на висвітлення можливостей та шляхів поповнення історичних сторінок нашої держави і народу. Насамперед,  це стосувалося періодів, які погано висвітлені, або взагалі відсутні в історії України.

Останнім часом поширення та розвиток усної історії набув дуже важливого значення для достовірнішого вивчення тих подій, які відбувалися у минулому. Усна історія – метод збору інформації й описування подій та явищ на основі усних повідомлень осіб, які були учасниками або свідками цих подій, явищ (або ж, навіть, епох), іншого.  Докладніше лектори зупинилися на висвітленні невід’ємної частини усної історії - інтерв’ю, без якого неможливе існування такого виду історії. Інтерв’ю прийнято розділяти на відповідні етапи: біографічне, проблемне, автобіографічне.

На семінарі також були обговорені методи і форми застосування усної історії на уроках історії в загальноосвітніх закладах та в позашкільний час.

Подібні семінари дають вчителям можливість почути думку відомих науковців, стосовно різних сферах історії, відкрити нові грані у вивченні історії світу та нашої держави. Надихають на вдосконалення та вивчення нового.

Анатолій КОБЗІН,

учасник обласного семінару,

вчитель історії та правознавства

 

Бирлівської загальноосвітньої школи І-ІІ ст.



25.03.2016 | Aдмін

Вернутись назад