Тиждень біології в школах району

Природа подарувала нам розум для того,
щоб ми все життя розгадували її таємниці. 
Леонід  Сухоруков   
Розгадувати таємниці життя, вивчати закони природи, знайомитись із природою рідного краю та проводити науково-дослідну діяльність  учні шкіл мають можливість не лише на уроках природничого циклу, але й під час Тижня біології,  який традиційно проходить у навчальних закладах району в останній тиждень вересня. 
        Розпочався Тиждень під девізом «Пізнання починається із здивування»: тематичними лінійками, інформаційними вісниками, радіогазетами, організацією виставок літератури з біологічної тематики, конкурсу стінгазет та творчих робіт.
       З метою популяризації природничих знань,  розвитку екологічного світогляду учнів  до планів предметного Тижня включені просвітницько-виховні заходи. Так, у  Березівській школі відбулося засідання круглого столу «Здоровим бути здорово», у Крушинівській школі - «Збережемо екологію нашого краю», у Маньківській та П’ятківській ЗОШ  проведена екологічна учнівська конференція. Просвітницька година «Дивовижний світ флори та фауни» була організована в 5-11 класах Яланецької ЗОШ І-ІІІ ст. У Бершадській школі №1 проведено урок-суд «Суд над тютюном» та диспут «Віруси в природі та житті людини». Старшокласники Тернівської ЗОШ І-ІІІ ст.  організували прес-конференцію «Алкоголізм, наркоманія та куріння – чума нашого часу», а учні Красносільської школи прослухали лекцію «Вплив наркотиків та тютюнопаління на організм людини».


       Відкриті уроки в рамках Тижня провели учителі біології  Бирлівської, Серединської, Бершадської №1, Бершадської №3 шкіл. Позакласні заходи природничого змісту відбулися у Дяківській («Знайомі незнайомці», «Біологічний дайджест»), Кидрасівській («Хімічна біологія»), М’якохідській школах І-ІІ ступенів (свято «Знову осінь завітала»); Бершадській №3 (усні журнали, біологічний квест, флешмоб). 
    Профорієнтаційний захід на тему «Біологічні професії – віртуальне знайомство» був доцільним для старшокласників Дяківської школи.
       Обов'язковими супутниками пізнавальної діяльності учнів є інтелектуальні конкурси. Розгадування кросвордів, загадок, ребусів організували для учнів початкових та середніх класів у всіх закладах освіти. Конкурси ерудитів «Що? Де? Коли?», «Найрозумніший», брейн-ринги, біологічні вікторини пройшли у Березівській, Голдашівській, Дяківській, Крушинівській, Маньківській, М’якохідській,  Поташнянській, Ставківській ЗОШ І-ІІ ступенів; Великокиріївській, Красносільській, Лісничанській, Серединській, Устянській, Шляхівській, Бершадській №3 ЗОШ І-ІІІ ступенів.
        Традиційним заходом  в рамках Тижня біології  є виставка-конкурс «Щедрі дари осені», яка була проведена у  всіх школах та НВК. Із задоволенням учні шкіл демонстрували свої творчі здібності під час конкурсу на кращу композицію з природніх матеріалів, кращий малюнок чи стінгазету, краще фото у номінації «Мої домашні улюбленці». Діти також із задоволенням складали вірші, прозові твори, казки про тварин і рослин.
       З метою вивчення різноманітності природи рідного краю та спостереження за осінніми змінами були організовані екскурсії для дітей початкових та середніх класів у  Бирлівській, Кидрасівській, Маньківській, М’якохідській, Поташнянській, Ставківській,    Серединській, Шляхівській школах. Учні Сумівської та Тернівської шкіл здійснили пізнавальні екскурсії до місцевих лісництв.
       Любов до природи визначається не лише милуванням її красою, але й щоденним дбайливим ставленням до до неї, з особистою відповідальністю кожного за її  збереження. Протягом вересня у всіх  закладах загальної середньої освіти району проводилась трудова акція по благоустрою територій. Учні Голдашівської та Сумівської шкіл провели трудову акцію «Посади дерево», а юні екологи  школи №3 висаджували рослини у шкільній теплиці. Колектив Яланецької школи взяв участь у  акції «Каштани».  
        Як підсумок районного тижня біології, на базі Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 проведено районний семінар учителів біології та хімії, під час якого педагоги вивчали методику впровадження інтегрованих форм роботи на уроках та в позакласній діяльності.
      Василь Сухомлинський казав: «… дитина від своєї природи - допитливий дослідник, відкривач світу. Слід  дитину спонукати до самостійної пізнавальної діяльності, формуючи з малих літ допитливість, прагнення до навчання, яке має бути радісною працею.”  
        Саме предметні тижні дають можливість краще розкрити та зрозуміти навчальний предмет, розширити кругозір дитини та сприяти пізнавальній діяльності.

Ірина Романчук, методист РМК
  


08.10.2019 | Aдмін

Вернутись назад